torsdag 18. oktober 2012

Øving 4 - oppgave 2 - i dybden på et måleverktøy

Yahoo! Web Analytics


Yahoo web analytics er et gratis verktøy for webanalyse og overvåking av internettmarkedsføringstiltak.
I likhet med Google Analytics er Yahoo! Web Analytics enkelt å bruke. Metodene for installasjon, konfigurering og datainnsamling er i store trekk også like. Verktøyet inneholder imidlertid en rekke nyttige funksjoner som ikke er tilgjengelige i Google Analytics. For kunder som ønsker det, kan Yahoo! Web Analytics kjøre parallelt med andre systemer for innsamling av analytiske data.
Det anbefales å bruke mer enn ett analyseverktøy for å trygge data og sikre kontinuerlig innsamlig, men også for å kunne kvalitetssikre dataen man samler inn. Først og fremst anbefales ulike verktøy fordi de har forskjellige styrker og svakheter. Yahoo Web Analytics har enkelte klare fordeler opp mot for eksempel Google Analytics.
Yahoo Web Analytics er også gratis å bruke - et stort pluss!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar